Pooomooocyyyy ;(

vocativus vocativus at interia.pl
Wed Jan 11 12:37:52 PST 2006

Witam!

Mam duży problem z FreeBSD. Mianowicie... ściągłem sobie system ze
strony www.freebsd.org  wypaliłem na 2 płytach CD i zainstalowałem.
Wszystko dobrze chodziło... do czasu aż zmieniłem komputer tzn. dysk
twardy, RAM i nagrywarke mam ze starego. Moja stara konfiguracja:

Płyta gł. ASrock k7s8x,
384MB RAM,
GeForce 2 MX 400,
Dyski twarde: Western Digital 40 GB (ATA 133), i Samsung 60GB (ATA 133).
Procesor: Duron 1400
Karta sieciowa - SIS 10/100 zintegrowana z płytą główną
Karta dźwiękowa - AC 97 <- system jej nie wykrywał poprawnie

Na powyższym sprzęcie system pracował bezbłędnie, z wyjątkiem
wspomnianej karty dźwiękowej.

Moja obecna konfiguracja:

Pł. główna: 939NF4G - SATA2
Procesor: AMD Athlon 64 3200+ venice socket 939
Karta graficzna - zintegrowana z płytą główną - GeForce 6100 - pamięć
128MB
Karta sieciowa - zintegrowana z płytą główną -  Realtek PHY RTL8201CL
Karta dźwiękowa -  Realtek ALC850 7.1channel AC'97 audio codec
RAM - 768MB (128 zarezerwowane dla karty graficznej więc dostępne jest
640MB RAM)
Wersja BIOS-u - P1.30

I wziąłem wyczyszczony dysk (bez jakichkolwiek partycji) podłączony
jako jedyny dysk, po wybraniu opcji default boot, wybraniu opcji
standard, naciśnięciu ok w oknie gdzie pisze coś o fdisk-u, wybraniu
dysku - w moim przypadku ad0 wyświetla sie komunikat:

Warning: A geometry of 77545/16/63 for ad0 is incorrect. Using a more
likely geometry. If this geometry is incorrect or you are unsure as to
whether or not it's correct, please consult the Hardware Guide in the
Documentation submenu or use the (G)eometry command to change it now

Remember: you need to enter whatever your BIOS thinks the geometry is!
For IDE it's what yoy were told in the BIOS setup. For SCSI, it's the
translation mode your controller is using. Do NOT use a "physical geometry"

I nic dałem na ok, rozplanowałem partycje dałem na instaluj i pojawił
mi się komunikat o błędzie, że nie można zapisać danych na dysk i na
tym koniec.

Próbowałem zainstalować FreeBSD w wersji 5.4 (i386), 6.0 (i386), 6.0
(AMD 64) i ciągle się pojawia ten komunikat.

Jeśli to Was pocieszy, to linux SuSE nie wykrył mi wogóle żadnego
sprzętu, za wyjątkiem drukarki. Czy ja mam na tyle nietypową
konfiguracje, że żaden linux nie jest w stanie prawidłowo rozpoznać
mojego sprzętu???

Nie byłoby takiego problemu, gdyby nie to, że musze mieć linuxa, bo
chodzę do liceum na profil matematyczno - fizyczno - informatyczny i
linuxa musze mieć... Prędzej też go miałem zainstalowanego, ale
głównie do zabawy, w celu poznania czegoś innego oprócz windowsa. I
musze powiedzieć, że FreeBSD to, jak dotąd najlepszy linux, z jakim
się spotkałem. Jego instalacja jest z leksza dziwna, ale z 23 -
stronicową instrukcją instalacji nie ma najmniejszego problemu.
FreeBSD zaskoczył mnie głównie prostotą i niemalże całkowitą
automatyzacją instalacji programów, np. poprzez porty. To doskonałe
rozwiązanie. I właśnie dlatego wybrałem FreeBSD - jest funkcjonalny,
na tych dwóch płytach jest więcej oprogramowania niż w innych
dystrybucjach. Jest łatwy w obsłude, chociaż musze przyznać, że
początki były tragiczne... ale to chyba normalne. Grunt to sie
przyzwyczaić :)

Dlatego prosze Was o pomoc... kompletnie nie wiem co robić...
pooomooocyyyyyyyyy ;(